ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေနျခင္းတရား



"ေဟာဒီက ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္
ေနာက္ဘယ္ကိုေခၚမွာလည္း။

ဓမၼငယ္အခံႏွင့္
မရဏံအလိုႀကိဳက္ရာ
လိုက္ဘို႔ပါပဲ။"



လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္က ကြယ္လြန္သူဖခင္၏ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္သိမ္းဆည္း ထားခဲ့ဘူးသည္ (စာအုပ္ဘီရိုထဲမွာ ရွိႏိုင္ေသး၏)။ မကြယ္လြန္မီ ရက္ပိုင္းအတြင္း ေဆးရံုေပၚမွာ ေရးခဲ့ေသာ မွတ္တမ္းေတြအနက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါဝင္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိေနဆဲျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ယခုတိုင္ ကၽြန္ေတာ္ အလြတ္ရေနသည္က ကဗ်ာကိုမဟုတ္။ “ေဆးရံုေပၚမွာ စိတ္ေလေလႏွင့္ေရးေသာေၾကာင့္ စိတ္ေလေလကဗ်ာ ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ရမည္ထင္သည္” ဆိုသည့္ ေဖေဖ႔ မွတ္ခ်က္တိုေလးကိုသာျဖစ္၏။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေသာင္စဥ္ေရမရ ေတြစဥ္းစားရင္း အိမ္မွာေရးေသာ အထက္က ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာတိုေလးကို ေသာင္စဥ္ေရမရကဗ်ာ ဟု ေခၚလွ်င္ ေကာင္းမည္လားဟု ေတြးမိေလသည္။ ဆံုးပါးစဥ္က ဖခင္၏အသက္ သံုးဆယ့္ရွစ္ႏွစ္။ အရြယ္ေကာင္းဟု ဆိုႏိုင္ေသးသည့္အရြယ္။ ဖခင္ ဘာေၾကာင္႔ စိတ္ေလသည္ကို စဥ္းစားလွ်င္ ေသေကာင္ေပါင္းလဲေရာဂါ၊ ဆင္းရဲတြင္း ႏွင့္ မိသားစုတာဝန္ စသည္တို႔ကို အထင္းသားျမင္ႏုိင္သည္။ နင္တို႔အေဖကေတာ့ ေစာေစာ စီးစီးဝဋ္ကၽြတ္သြားတာေပါ႔ဟု သားသမီးေတြအေပၚ အားမလိုအားမရျဖစ္သည့္အခါ အေမညည္းညည္းညဴညဴ ေျပာတတ္သည့္ စကား ကၽြန္ေတာ့္အေတြး ထဲမွာ ေသာင္စဥ္ေရမရ ၾကားေယာင္လာျခင္းအတြက္ကိုမူ ဘာေၾကာင့္ဟု ေျပာရ ခက္လွ၏။ ခုေတာ့ အေမလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ ဖခင္ႏွင့္ မိခင္ ႏွစ္သံုးဆယ္ျခားကာ တိမ္းပါးၾကသည္မို႔ အေမဝဋ္ကၽြတ္ခဲ့သည္ပင္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ။

ၿပီးခဲေ့သာ ႏိုဝဘၤာလမွာ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ေျခာက္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ခဲ့သည္။ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေမြးေန႔ ကို အထိမ္းအမွတ္ရက္တစ္ရက္အျဖစ္ မွတ္သားေနက် မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ့္ေမြးေန႔ကိုယ္ ေရာက္လို႔ေရာက္မွန္းမသိျဖစ္ရသည္မ်ားပင္ရွိခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ဘာအလုပ္မွမည္မည္ရရ မရွိေသာ လြန္ခဲ့ သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္မွစ၍ ေမြးေန႔ကိုေမြးေန႔မွန္းသိသည့္အျဖစ္သို႔ ျပန္ေရာက္ ၏။ ေျခာက္ဆယ္ ဆိုသည္မွာမငယ္ေတာ့ ဆိုသည္ထက္ (ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳး၏ ပ်မ္းမွ် သက္တန္းအရ) မၾကာေတာ့ဟု ေျပာရမည္ကိုလည္း ဆင္ျခင္မိ၏။ သည္အထဲ ကၽြန္ေတာ္က အေနအထိုင္ အသြားအလာ အစားအေသာက္ ဆင္ျခင္ တတ္သူမဟုတ္သျဖင့္ မၾကာမည့္အထဲမွာ ပါဝင္ရန္ျဖစ္ႏိုင္ေျခက ပို၍ မ်ားသည္။ ေသမွာ မေၾကာက္ဘူးဟုေတာ့ မေျပာလို။ နာမွာေသမွာကို ကိုယ့္ထက္ ပိုေၾကာက္သူေတြႏွင့္ အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္စြာအေနမ်ားၿပီး ဘာကို ဘယ္လိုေၾကာက္ရမွန္း မသိ ျဖစ္သြားရသည္လား အေၾကာက္ တရားေတြ ငုတ္လွ်ိးကုန္ၾက သည္လား ဒါမွမဟုတ္ ဟန္ႀကီးပန္ႀကီးႏိုင္သည္လားဟု တစ္ခါ တစ္ခါ ေတြးမိ သည္အထိ က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က လက္လြတ္စပယ္ႏိုင္သူ တစ္ဦးျဖစ္၍ေနေလသည္။ ေျပာသာေျပာရသည္ ထိုအေၾကာက္လြန္ တတ္သူေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥကို သူတို႔ကိစၥလုပ္ၿပီး တြန္းတြန္း တိုက္တိုက္ ေစာင့္ေရွာက္ ၾကသျဖင့္သာ ကၽြန္ေတာ္သည္လို ထင္ရာေျပာခြင့္ ရေနျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ 

အိုပါသည္ဆိုပါမွ သည္အရြယ္မွာ အနာမ်ဳိးကကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးအျပင္ေနာက္တစ္ပါးကတိုးလာေသးသည္။ ပင္စင္နာေခၚ မလႈပ္မရွား အေနမ်ားသျဖင့္ ဇီဝကမၼရုပ္ေတြ အပ်က္ျမန္ကာ အဖ်က္သန္ေသာ နာမ္ႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ အတုန္းအရုန္း ဘုံးဘံုးလဲတတ္သည့္အနာျဖစ္၏။ သည္မွာလည္း ပစၥဳပၸန္ကို တည့္တည့္မရႈတတ္ အာရံုေနာက္ ကို ေစတသိတ္ဆိုးေတြလိုက္တတ္သည့္ ကၽြန္ေတာ့္ညဥ္သည္ က်န္းမာေရးႏွင့္ ပီဘိဆန္႔က်င္ဘက္။ ဆိုေတာ့ကာ မၾကာေသာ အရြယ္သို႔ ေရာက္လာၾကသူခ်င္းအတူတူ ကၽြန္ေတာ္ က လက္ဦးဘို႔မ်ားေနသည္။ မရွက္တမ္းဝန္ခံရလွ်င္ 'ကိုယ္ႏွင့္ရြယ္တူ ကိုယ့္ေအာက္လူ ႀကီးသူေသၾက မ်ားလွၿပီ' ဆိုေသာ ဆံုးမစာမ်ားကို စာေပလကၤာ တစ္ရပ္အျဖစ္ မွတ္သားဘူးေသာ္ျငား တရားကိုယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသး။ သံေဝဂအရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆးမတိုးသည့္ လူနာ တစ္မ်ိဳးပမာသာ ျဖစ္ေနဆဲ။ ေသမ်ိဳးမွန္း သိသည္။ ေသရက္လက္က်န္ နည္းေနၿပီဆိုသည္ကိုလည္း သိသည္။ အမ်ားေျပာသလို ေသဘို႔ျပင္ဆင္ရန္ အတြက္ကိုေတာ့ အာရုံမရတတ္ေသး။ ငါ့မိသားစု ငါ႔မ်ိဳးရိုး ငါ႔ဂုဏ္ သိကၡာ ငါ႔တာဝန္ စသည့္ အတၱေတြႏွင့္ တစ္မိုးလံုးေဖ်ာက္ဆိပ္ လုပ္ရင္းက သံေဝဂကို ေဘးခ်ိတ္ ထားခဲ့၏။ မိမိကိုယ္ကို၊ အလိုရွိရာ၊ ငါျပဳႏိုင္စြ၊ အစိုးရဟု၊ မွတ္ၾကသူဝယ္၊ ေသမင္းရယ္၏ ဆိုသလို ေသမင္း ရယ္ဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း သမထားမိခဲ့။ ယခုသတိျပဳမိခိုက္ ဂေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား (ကဗ်ာျဖင့္) ကၽြန္ေတာ္ ညည္းတြားမိျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

သို႔ေသာ္ ေမြးေန႔ကိုဆင္ျခင္ရာမွာေသျခင္းတရားေတြခ်ည့္ ေတြးေတာေျပာဆိုေနျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္မျပဳလို။ မေသခင္ ေနသြားရဦးမည္ျဖစ္ေလ ရာ ေနျခင္းတရားေတြ ကိုလည္း စဥ္းစားသင့္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျမင္သည္။ ေနျခင္းဆိုရာ၌ မရဏံေမဘဝိႆ   တိဟု တစ္ဖြဖြရြတ္ဆိုရင္း သံုးစားမရေတာ့သည့္ ဘဝကို ေမ႔ထားဘို႔ ႀကိဳးစား သည့္ေနျခင္းမ်ိဳးကိုေတာ့ ဘဝင္က်စရာမရွိ။ ထို႔အတူ စိတ္ပ်ိဳကိုယ္ႏုရာၾကံဆရင္း ကိေလသာမီးပြားေတြ တစ္ဖြားဖြားလြင့္စင္သည္အထိ ဇရာကို လွည့္ဖ်ားေနထိုင္ျခင္း မ်ိဳးမွာလည္း ဟန္မရ (သည္အမ်ိဳးအစားႏွစ္ရပ္က အမ်ားသား)။ အနည္းဆံုး ကိုယ္ဘယ္လိုေနထိုင္ခဲ့သည္၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ တြင္ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ မည္မွ်က်န္ရစ္မည္ ဆိုသည္ေလာက္ေတာ့ ဆင္ျခင္တိုင္းထြာေနထိုင္ျခင္းမ်ိဳး ရွိသင့္သည္။ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘာထားျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ခံယူခ်က္ ဟု ေျပာလွ်င္လည္းရသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ရွင္သန္လာခဲ႔ေသာ လူ႔ဘံုခန္းဝါ အတြင္းမွာ ထည္ထည္ဝါဝါျပစရာ မည္မည္ရရ မရွိခဲ့သည့္တိုင္ ထိုဘဝကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိ ဖက္တြယ္ သြားလိုသည့္ ဆႏၵအရာတြင္မူ ပုထုဇဥ္ အားလံုးတို႔ထက္ ကၽြန္ေတာ္ေလ်ာ့ မည္ေတာ့မဟုတ္။

ေနခြင့္ရသမွ်အခ်ိန္ကေလးအတြင္းမွာ တသံေဝေဝ တေပလွ်င္းလွ်င္း တညွင္းဆိုးဆိုး တညိွဳးငယ္ငယ္ တတြယ္တာတာျဖင့္ ေလာကႀကီး အတြင္း သို႔ ေနာက္ေဖးေပါက္မွဝင္ၿပီး အိမ္ဦးခန္းသို႔အေရာက္ သူမ်ားထက္ ပို၍ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည္မ်ားကို ျမင္ေယာင္၏။ အိမ္ဦးခန္းကိုေလွ်ာက္ရင္း မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ေယာင္ လည္လည္ျဖစ္ မက်န္ရစ္သည့္အတြက္ကို ရင္ဖိုရ၏။ အဆင္းမဲ့ဆန္း လူ႔ေပါက္ပန္းျဖစ္ ေလာကကို ညစ္ေထးေစခဲ့ျခင္းမရွိ သည့္အတြက္ စိတ္လက္ေပါ႔ပါး ရ၏။ သည့္ထက္ပို၍ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို အိမ္ဦးခန္း တိုင္ေအာင္ ထက္ခ်ပ္မကြာ သည္ပိုးးေခၚေဆာင္လ်က္ ထိုက္သင့္စြာ ေနရာခ်ထားပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း အတြက္ ကိုလည္း ဝမ္းေျမာက္ပီတိ ပြားလိုက္ခ်င္ေသးသည္။ ေဝႆႆသ ႏၱရာဇာတ္ေတာ္လာ အမ်ိဳးစည္းစိမ္ အေရာင္အဝါ ရွိလင့္ကစား အတတ္ပညာမရွိေသာေယာကၤ်ားသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း။ အဖိုးတစ္သိန္းထိုက္ေသာ အဝတ္တန္းဆာကို ဝတ္ဆင္လင့္ကစား အက်င့္မရွိေသာသူသည္ အခ်ည္းႏွီး သာတည္း ဆိုသည့္ ဘဝ လမ္းညႊန္ မ်ားကို ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ ဆက္လက္ ယံုၾကည္လိုက္နာ က်င့္သံုးၾက ေစဘို႔ သခြတ္ပင္က မီးတစ္က်ည္က်ည္ ျပဳလိုက္ခ်င္ ေသးသည္။ စင္စစ္တြင္မူ ဘဝတဏွာ အရႈပ္ေတြၾကားမွာ အလွကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ျဖစ္ျဖစ္ ဖြဲ႔သီေနလိုေသးသည့္ အႏၶဘာဝသာျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေကာင္းစြာ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ေလသည္။

စင္စစ္ အိမ္္ဦးခန္းဟူသည္ အိမ္တစ္အိမ္၏အထြဋ္  အျမတ္။ တန္ဘိုးရွိေသာအရာ တန္ဘိုးထားေသာ အရာမ်ား သတ္မွတ္ ထားရွိရာေနရာျဖစ္၏။ ၿပီးေတာ႔ အိမ္သူ အိမ္သားေတြ ဧည့္ေကာင္းေစာင္ေကာင္းေတြ သက္ေတာင့္ သက္သာ စုေဝးရာေနရာလည္းျဖစ္၏။ သည္သို႔ပင္ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာရ၏။ ေလာကကို အိမ္သဘြယ္ မွတ္ယူတင္စားလွ်င္ သည္အိမ္တြင္းသို႔ ေရာက္လာသူမွန္သမွ် သည္ေနရာမွာေအးေအး လူလူ အထိုင္က်ဘို႔  ေမွ်ာ္မွန္းၾကသည္ခ်ည္း။ သို႔ေသာ္ ကံ ဉာဏ္ ဝိရိိယ အခင္းအက်င္းကိုလိုက္၍ ဘဝကို အိမ္ဦးခန္းမွ စကာ အိမ္ဦးခန္းမွာ ဆံုးခြင့္ရသူေတြရွိသလို အိမ္ဦးခန္းကိုေရာက္ဘို႔ အိမ္ေဘး အိမ္ေနာက္ မလြယ္ေပါက္မ်ားမွတစ္ဆင့္ (ကၽြန္ေတာ္ တို႔လို) ခက္ခက္ခဲခဲဝင္လာရသူေတြ ရွိၾက၏။ ထို႔အတူ အိမ္ဦးခန္း ကိုေရာက္ပါလ်က္ မလြယ္ေပါက္မွျပန္ထြက္ သြားၾကရသူေတြရွိသလို အိမ္ဦးခန္း သို႔ေလွ်ာက္ရင္းက မေရာက္ႏိုင္ၾကသူေတြ (ေဖေဖတို႔လို) ရွိၾက၏။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒုတိယ တန္းစား အမ်ိဳးအစားမွာ စာရင္းဝင္သူ။ အိမ္ဦးခန္းဆိုေသာ လူတလံုး သူတလံုးဘဝေရာက္ဘို႔ရာ အားထုတ္ ရတာေတြမ်ားသလို ခ်ိိဳးႏွိမ္ခ်ဳပ္တည္းရတာေတြ အမ်ားႀကီး။ သည္အထဲမွာ 'ခရီးအဆံုးက်ရင္ နည္းသံုးသမွ် တရားဝင္သည္' (ends justify means) ဆိုသည္မ်ိဳး၊ 'မႏိုင္ႏိုင္လွ်င္ ေပါင္းလိုက္ပါ' (can’t beat them, join them) ဆိုသည့္အေတြးအေခၚမ်ိဳးကို တက္က်မ္းအျဖစ္ လက္မခံေသာျငင္းဆန္မႈႏွင့္ ထိုအယူဝါဒမ်ားျဖင့္ တြင္က်ယ္ေနသူတို႔ အိမ္ဦးခန္း မွာေအာင္ေသေအာင္သား စားေနၾကသည့္အေပၚ ရႈစိမ့္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပန္းမႈတုိ႔ကနရာယူထားၾက၏။ အိုနာေသဖ်ား ဤတရားကို မ်ားမ်ားစိတ္မွာ ပူဆာေသာက မေၾကာင့္က်မိေစဘို႔ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရျဖင့္ တည့္မတ္ရသည့္ ယၡဳလိုကာလမ်ိဳးတြင္မူ ထိုခ်ိဳးႏွိမ္မႈထို  အားထုတ္မႈ အေလ႔ အက်င့္တြက အေတာ္ပင္အေထာက္အကူျဖစ္ၾကာင္းေတြ႔ရွိ ရေလသည္။ 

ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းကို (စာအုပ္စင္ႏွင့္ေဝးရာမွာမို႔) ကိုးကားခြင့္မရသျဖင့္ စာသားအတိအက် ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိသာ္လည္း ေဖေဖ႔ကဗ်ာက သံေဝဂလကၤာ တစ္ပုဒ္မဟုတ္သည္ကိုေတာ့ အေသအခ်ာ ေျပာႏိုင္သည္။  ေဆးရံုေပၚမွ ေသအံ႔မူးမူးေဝဒနာသည္ အိမ္ေထာင္ဦးစီး တစ္ေယာက္၏ မိသားစုအေရးရတက္မေအးသည့္ အေရးအသား အစပ္အဆို မ်ားသာျဖစ္ၾကပါ၏။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳး၌ ဘဝကူးေကာင္းဘို႔ ေဖေဖ စိတ္ဝင္စားႏိုင္မည္မထင္။ စဥ္းစားျဖစ္ လိမ့္မည္လည္းမဟုတ္။ ဖခင္တစ္ဦး၏ ဘဝကိုႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၿပီးေသာ ပိုင္ဆိုင္ေနဆဲလည္း ျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ ဒါကိုေကာင္းစြာ နားလည္ ခံစားႏိုင္သည္။ စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္႔အေတြးသို႔ ဝင္ေရာက္လာသည့္အခ်က္က ထိုကဗ်ာေရးခ်ိန္ မွသည္ ေလာကတြင္းမွအမွန္တကယ္ထြက္ခြာသြားခ်ိန္အထိ ေဖေဖဘယ္လိုေနသြားပါလိမ္႔ ဆုိသည္ ကို ပင္ျဖစ္၏။ ရက္ပိုင္းမွ်သာၾကာခဲ႔ေသာထိုကာလကို (အနည္းဆံုး စာေတြ႔ရွိထားၿပီးမို႔) ေဝဒနာႏုႆ  တိ ပြားရင္း ေက်ာ္ျဖတ္ဘို႔ ေဖေဖ စဥ္းစားေကာင္းစဥ္းစားႏိုင္ သည့္တိုင္ လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံျဖစ္မည္ဟုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မထင္။ သားေရးသမီးေရးကိစၥ ဖခင္တစ္ဦး၏စိုးေႏွာင့္ဗ်ာပါကို စာနာလ်က္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ထစ္ခ်ေျပာႏိုင္သည္။ ထိုအတိုင္းဆိုလွ်င္ ဘဝကူးေတာ့မည့္အခ်ိန္မွာေပၚလာတတ္သည္ဆိုေသာ ေဖေဖ႔ အာရံုနိမိတ္ေတြမွာ ေသာက ဗ်ာပါဒ ကုကၠဳစၥ ေတြသာျပည့္ေနမွာေသခ်ာသည္။ ဒါသည္ပင္ သံသရာကို သယ္ေဆာင္သြားမည့္ ဝဋ္ေတြလား ကၽြန္ေတာ္အေတြးပြား ရ၏။ 

ဖခင္ထက္အသက္ပိုရွည္ေနျခင္းသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ကပို၍ကံေကာင္းသည္ ဆိုရမည္ျဖစ္ သလို ေလာကႀကီးကို ေနာက္ေဖးေပါက္မွဝင္ေရာက္ၾကရသည္ခ်င္းအတူတူ ဖခင္ေရာက္မသြားရေသာ အိမ္ဦးခန္းသို႔ မည္ကာမတၱပင္ ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့သည္မွာလည္း ဝမ္းေျမာက္ဘြယ္ျဖစ္၏။ သည့္ထက္ပို၍ ေနာင္လာမည့္မ်ိုးဆက္ကို (ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္) အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိသာေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ အေသေျဖာင့္ၿပီဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အနည္းဆံုး ေသျခင္းတရားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႔ ခ်ိန္မွာအာရံုနိမိတ္ဆိုးေတြ ေပၚဘို႔အလားအလာ ဖခင္ထက္စာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပို၍ေလ်ာ႔ပါးႏိုင္ ခဲ့ၿပီျဖစ္ေလသည္။ ေဖေဖကဲ့သို႔ စိတ္ေလေလ ကဗ်ာမ်ိဳး ေရးစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဟု သာမာန္အားျဖင့္ယူဆေသာ္ ရေကာင္း၏ (ေသာင္စဥ္ေရမရ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္တစ္ေလ ေရးျဖစ္ေနဦး မွာေတာ့ ေသခ်ာသည္)။ သို႔ေသာ္ ဘဝဆိုသည္ပံုေသကားက်မရွိ၊ ပံုေဆာင္ခဲလိုမတည္ၿမဲတတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ကာယကံမႈ ဝစီကံမႈတို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေနာက္ေဖးေပါက္မွ ျပန္ထြက္ သြားရႏိုင္သလို ကၽြန္ေတာ္မဟုတ္ေသာ မ်ိဳးဆက္ထဲမွတစ္ေယာက္ေယာက္၏ ကံသံုးပါးေၾကာင့္လည္း တစ္အိမ္လံုးျပားျပား ဝပ္ေအာင္ ၿပိဳလဲပ်က္စီးသြားႏိုင္သည္။  ကၽြန္ေတာ္မ်က္ကြယ္မျပဳမီ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလံုး ပ်က္သုဥ္း၍လည္း သြားႏိုင္သည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္အေလးထားေသာ ကၽြန္ေတာ္အေလးထားေစခ်င္ေသာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ က်င့္ဝတ္စံႏံႈးေတြကို ကၽြန္ေတာ္မ်က္ကြယ္ျပဳခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္မ်ိဳးဆက္ ကိုယ္တိုင္က ေသြဖည္ေကာင္းေသြဖည္ ၾကလိမ့္မည္။ ေျပာရလွ်င္ သူတို႔ေခတ္က ျဖစ္ပ်က္ျမန္သည္။ သူတို႔အလိုအရ စိမ္ေခၚမႈေတြ  အလြန္မ်ားသည္။ စိမ္ေခၚမႈကို အခြင့္အလန္းအျဖစ္ သူတို႔ မင္ေကာင္းမွ ျမင္ၾကမည္ သို႔တည္းမဟုတ္ အခြင့္အလန္းကို တစ္မ်ိဳးအဓိပၸါယ္ဖြင့္ကာ အလြဲသံုးစားျပဳ ်င္ျပဳဖစ္ၾကလိမ္႔မည္။

ဤသည္မွာ မ်ိဳးဆက္သစ္ကိုအေပၚစီးမွအျမဲၾကည့္ႏိုင္ဘို႔ တစ္နည္း (သံေဝဂကင္းစြာ) မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ထဲမွာ ဆက္လက္အရာဝင္လိုမႈတို႔အတြက္ ဆင္ေျခ တစ္ရပ္ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ၏ ေနျခင္းတရား ထဲမွာေတာ႔ သူကအခရာ။ အထူးသျဖင့္ ဗ်ႆ    နတရားေတြကို အၿမိဳက္ေဆးႏွယ္ နိစၥဓူဝ ၿမိန္ရည္ ယွက္ရည္ မွီဝဲသံုးေဆာင္ေနၾကသည့္ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေတြအၾကားမွာ လမ္းဆံုးလွ်င္ ရြာေရာက္မည္ ယံုမွတ္ၾကတာမ်ိဳး မႏိုင္မည္စိုး၍ဦးခ်ိဳးၾကသည္မ်ိဳး သည္မ်ိဳးရိုးထဲမွာ အနည္းဆံုး ကၽြန္ေတာ့္တစ္သက္ ကင္းပေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းဘို႔ ေနႏိုင္သေရြ႕ေနခ်င္ေသးသည္။ ႏွမ္းတစ္လံုးႏွင့္ဆီမျဖစ္ သည့္တိုင္ ႏွမ္း၏ သဘာဝ ႏွမ္း၏ သတၱိတို႔ကိုကို ေပ်ာက္ပ်က္ခံ၍ မျဖစ္။ သည္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်ိဳးဆက္အေပၚ ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္ခံ ရမည္ သည္လိုႏွမ္းေတြ ေပါင္းစည္းၿပီး ဆီကိုေရခ်ိဳး ေဆးရိုး မီးလံႈ စပါးေတာင္လိုပံုမည့္ စနည္းေတြတေဘာင္ေတြ ကၽြန္ေတာ္႔တစ္သက္ ၾကားနာခြင့္မရေတာသည့္တိုင္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္ ဆက္မွာ ျပန္လည္ေပၚထြန္း လာခဲ့သည္ ဆိုလွ်င္ပင္ ေက်နပ္ေလာက္သည္။ ဒါသည္ပင္ မ်ိဳးဆက္တစ္ခု၏ ရွင္သန္ျခင္း ဟု ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ ထားေလသည္။

သံသရာတည္းဟူေသာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ပါရျခင္း အက်ိဳးငွါဟု အခါအားေလ်ာ္စြာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြတ္ဆို ေလ႔ရွိၾကသည္။ ဆင္းရဲျခင္း၏အေၾကာင္းဖစ္ေသာ ခႏၶာအသစ္ျဖင့္ ဘံုအသစ္ဘဝအသစ္ တစ္ခုခု တြင္ ျပန္လည္ ေမြးဖြားရျခင္းမွကင္းပေသာအက်ိဳးတို႔ကိုသာ အလိုရွိအပ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္နားလည္ ထားသည္။ ေလာကကိုေက်ာ္လြန္ေသာ (ေလာကတၱရာ) နယ္ပယ္၌ ထိုသို႔က်ဥ္လည္ရျခင္းမွ လြတ္ကင္းေစ ရန္ ရည္သန္လ်က္ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ တို႔ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဘို႔ အားထုတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ လွည္းလမ္းေၾကာင္းပမာ ထက္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါၾကေသာ ဝိပါက္ေခၚ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တို႔၏ အက်ိဳးတရား တစ္နည္းသံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ တို႔ကို ဘဝမ်ားစြာပင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍ မရတတ္ဟု ဆိုသည္။ သံသရာႏွင့္ခ်ီ၍ ေပးဆပ္ရျခင္းၾကာင့္ သံသရာဝဋ္ ဟုေခၚလွ်င္ မ်က္ေမွာက္ ဘဝမွာေပးဆပ္ ရေလသမွ် ေလာကဝန္တာေက်ပြန္စရာေတြကို ေလာကဝဋ္ ဟုေခၚရမည္လား တိတိပပ မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း သစ္ေတာႏွင့္ သစ္ပင္ပမာ ဆက္စပ္မႈရွိမည္မွာေတာ့ေသခ်ာပါသည္။ အင္းဝေခတ္ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က နန္းေတာ္မယ္ႏုအား ဆုမၼခဲ႔ေသာ “ဝဋ္ေကၽြးရွိလွ်င္ ေက်ေအာင္ဆပ္ ရတယ္” ဆိုေသာ စကားႏွင့္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္သည့္အခါ အေမေျပာခဲ့ေသာ နင္တို႔အေဖကေတာ့ ဝဋ္ကၽြတ္သြားေတာေပါ႔ ဆိုသည့္ စကားႏွစ္ရပ္တို႔မွာ ကာလ ေဒသေနာက္ခံႏွင့္ ပညာ သဒၶါ အႏုအရင့္ခ်င္း မုခ်ကြာေသာ္လည္း သေဘာ သဘာဝခ်င္းေတာ႔႔ မကြာျခားလွပါဟု ကၽြန္ေတာ္ ဆိုခ်င္သည္။ 

ေဖေဖက သံုးဆယ့္ရွစ္ႏွစ္မွာဝဋ္ကၽြတ္သည္။ အေမက ေျခာက္ဆယ့္ကိုးႏွစ္မွာဝဋ္ကၽြတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ခုခ်ိန္ ေျခာက္ဆယ္႔ႏွစ္ႏွစ္ထိ ဝဋ္မကၽြတ္ေသး။ ေျပာရလွ်င္ ကၽြတ္လည္းမကၽြတ္လိုေသး။ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ သည္ဝဋ္က ကၽြတ္ခ်င္စရာဝဋ္မဟုတ္ ဆိုလွ်င္ တစ္ခ်ိဳ႕ ေမးေငါ႔ၾကမည္။ သို႔ေသာ္ ပ်ိဳမစ္စဥ္တုန္းက သံသရာဆြဲဆန္႔လို႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ရွည္ရွည္ဟု ရင္ႏွင့္အမွ်သီက်ဴးခဲ့သူေတြ အရြယ္ေလး နည္းနည္းရခ်ိန္မွာ အရိုးစု အပုပ္ေကာင္ကို အဟုတ္ေယာင္ မထင္ၾကဘို႔ ရြာေဆာ္ႀကိးလုပ္ၾက သည္ႏွင့္ ၾကံဳရေလတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ၾကားကမ်က္ႏွာအထားရ ခက္တတ္သည္မွာလည္းအမွန္ပင္ ျဖစ္၏။ မည္သို႔ဆိုေစ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔ ေတးဆို ျဖစကသည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ေနလိုေသးသည္။ သတၱဝါခပင္း ရွင္ေသမင္းႏွင့္ မိတ္သင္းဖြ႔ဲလ်က္ ခ်ိန္းအခ်က္လွ်င္ တစ္စက္ကမွမရွိၾကသည့္တိုင္ မရဏံအလို ႀကိဳက္ရာကိုသာလိုက္ဘို႔ ႀကိဳတင္ႃမြက္ဟရင္း  ေနျခင္းႏွင့္ေသျခင္းအၾကား သစၥာထားေတး တစ္ပုဒ္ ေလာက္ေတာ႔ ေရြးထုတ္ဘို႔ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားၾကည့္ ခ်င္ေသးသည္။  

Comments

Popular posts from this blog

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တိုက္ပံု