ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်င္မခါနာ



လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ရက္ခန္႔က ဗဟိုအမ်ိဳးသမီးေဆးရံု ႏွစ္ (၁၂၀) ျပည့္အခန္းအနား က်င္းပသည့္သတင္းကို ဖတ္မိရာ မိမိခ်က္ျမွဳပ္ရာေနရာ (အမွန္ေတာ့့ စြန္႔ပစၥည္း အျဖစ္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရာေနရာ) မို႔ စိတ္ဝင္စားစြာဖတ္ရႈမိေလသည္။ သတင္းတို႔ထံုးဆံ မည္သူေတြတက္ေရာက္ၿပီးသကာလ မည္သူေတြ အမွာစကား ေျပာၾကားကာ မည္သူေတြက ဖဲႀကိဳးျဖတ္ ဖြင့္လွစ္ေပးၾကသည္ကို ဦးစားေပးရ သျဖင့္ ေဆးရံု၏ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ မႈံျပျပသာ (၁၈၉၇ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္သည္) ေဖၚျပ ပါရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထိုမံႈျပျပသည္ပင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အစဥ္ကို လႊမ္းျခံဳသြား သည္ျဖစ္၍ လက္လွမ္းမီသမွ် အခ်က္အလက္မ်ားအား ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ရွာေဖြမိေတာ့့၏။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အမိဝမ္းမွ က်န္းမာစြာ ပကတိ  ေမြးဖြား သန္႔စင္ ေပးခဲ့ေသာ ေဆးရံုျဖစ္သည္မဟုတ္ပါလား။ လက္လွမ္းမီသည္မွာ လက္ကသံုး ေတာင္ေဝွး ပမာ အသံုးျပဳေနက် လပ္ေတာ့ကြန္ျပဴတာ တစ္လံုးသာျဖစ္ၿပီး ရွာေဖြေမႊေႏွာက္ရသည္ ကလည္း ႏွစ္တစ္ရာစာမို႔ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္မပါ သလိုေတာ႔ ျဖစ္ရသည္။ 

ေဆးရံု၏ေနာက္ေက်ာတြင္ ျမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းရွိရာ ယင္းႏွင့္ကပ္လ်က္ဘူတာကို ဂ်င္မခါနာဘူတာ ဟု ေခၚၿပီး ေဆးရံုေရွ႕မစ္ရွင္လမ္း (ယၡဳ မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္း) ေပၚရွိဘတ္စကားမွတ္တိုင္ကို (ယခင္က က.ပ.ရ အမွတ္ (၁၂) လိုင္းကားမ်ား ျဖတ္သန္းေျပးဆြဲဘူးသည္) ဂ်င္မခါနာမွတ္တိုင္ဟုေခၚေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိၿပီးျဖစ္သည္။ (စကားခ်ပ္။ ဘာေၾကာင့္မွန္း ေတာ႔မသိ ဆင္ေသကိုပင္ဆိတ္ေရႏွင့္ မလံု လံုေအာင္ဖံုးရမွ အားရေက်နပ္ၾကသူေတြက ကၽြန္န႔ံေပ်ာက္ေအာင္ဆိုၿပီး သမိုင္းဝင္နာမည္ေတြ ေရာသမေမႊခဲ့ၾကေသာ္လည္း အႏွီ ဂ်င္မခါနာ ပါမသြားခဲ့။) ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၏ ဝတၳဳေတြထဲမွာေတြ႔ရတတ္ေသာ မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားသာ ဝင္ဆန္႔သည့္ ဂ်င္မခါနာကလပ္က ထိုေနရာႏွင့္ဆို ခရီးတစ္မိုင္္ခန္႔ ေဝးသည့္ ျပည္လမ္း ဘက္အျခမ္း ဟယ္လပင္ (ျပည္ေထာင္စုရိပ္သာ) လမ္းမွာရွိခဲ့သည္မို႔ ထိုကလပ္ကိုမွီ၍ ထိုဘူတာ အမည္တြင္ျခင္း မျဖစ္တန္ရာ။ သို႔ေသာ္ ကေလးေဆးရံုေနရာမွာ ဂ်င္မခါနာကစားကြင္း ႏွင့္ ေရကူးကန္ရွိခဲ့ဘူးသည္ဆုိရာ ယင္းကုိ မွီ၍ ဂ်င္မခါနာ အမည္တြင္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေဆးရံုႏွင့္မဆိုင္။ ရွာ၍ရသမွ် တိုေရရွားေရ အြန္လိုင္းေဆးရံုသမိုင္းမွာ ေလာ႔ဒပ္ဖရင္ ကေတာ္ ေလဒီဒပ္ဖရင္ကို အစြဲျပဳ၍ ဒပ္ဖရင္ ေဆးရံုဟုေခၚဆို ခဲ့ေၾကာင္းေဖၚျပၾကၿပီး စတင္တည္ေထာင္သည့္ ခုႏွစ္ကို ၁၈၈၇ ဟု ေျပာထားသည္။ ထိုမွတစ္ပါး အျခားဆက္စပ္ စာသားဓာတ္ပံု မေတြ႔ရ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ေအာက္ၾကည့္ျမင္တိုင္လမ္းမ ခ်န္မာဖီလမ္း (ယၡဳအမည္မသိ) ထိပ္မွာ ဒပ္ဖရင္သားဖြားေဆးရံု ဆိုင္းဘုတ္ႏွင့္ ျပင္ပလူနာကုဌာနတစ္ခုရွိခဲ့ဘူးသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးရံုႏွစ္ခုက ယၡဳေခတ္အလိုအရပင္ အတန္ ကြာေဝး ေနသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဂ်င္မခါနာဘူတာ အနီးက ေဆးရံုအမည္ ဒပ္ဖရင္ျဖစ္ေနသည့္ရာဇဝင္ကို တိတိပပ ကၽြန္ေတာ္ မစူးစမ္းႏိုင္ခဲ့။ သိပ္ၿပီး အေရးႀကီးလွသည္ မဟုတ္သည့္တိုင္ သည္ေဆးရံုကို ဂ်င္မခါနာေဆးရံုဟု မွတ္ယူထားခဲ့ဘူးသည့္ အတြက္ သည္မွ်ကၽြန္ေတာ္ အားထုတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အရာမေရာက္။ ထားေတာ့။

အေမက ကၽြန္ေတာ့္ကိုဂ်င္မခါနာမွာေမြးသည္ဟုေျပာခဲ့ဘူးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ထိုေဆးရံုကို (ဗဟိုအမ်ိဳးသမီးေဆးရံုေခတ္ မွာပင္) ဂ်င္မခါနာဟုသာ မွတ္ယူေျပာဆိုခဲ့ၾကသျဖင္ ့(ေဆးေက်ာင္းသား ဆရာဝန္စသည့္ ေဆးဘက္ေလာကသား ေတြကမူ ဟိုတုန္းကတည္း က ဒပ္ဖရင္ဟုသံုးစြဲေလ႔ရွိၾကေၾကာင္း သတိျပဳမိခဲ့ရာ ပညာတတ္အေခၚႏွင့္အရပ္အေခၚကြာျခားသည္ဟုသာ မွတ္ယူရမည္သို႔ရွိ၏။) ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ထိုေဆးရံုကို  ဂ်င္မခါနာေဆးရံုဟုပင္ ဆက္လက္စြဲျမဲေနလိမ့္ ဦးမည္ျဖစ္ေလသည္။ သည္ေဆးရံု အပါအဝင္ ဂ်င္မခါနာ ရပ္ဝန္းမွာ ဘဝ၏ အထင္ကရမွတ္တိုင္အခ်ိဳ႕ ရွိေနခဲ့ ၾကသည္လည္းျဖစ္ရာ ယၡဳသို႔ ေခတ္ အဆက္ဆက္ (ကိုလိုနီေခတ္ လြပ္လပ္ေသာ ပါလီမန္ေခတ္ ဆိုရွယ္လစ္အာဏာရွင္ေခတ္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ဒီမိုကေရစီေခတ္) ျဖစ္ပ်က္မ်ိဳးစံု အဖံုဖံုေသာ ေလာကဓံတို႔ကို ၾကံ့ၾက့ံခံလ်က္ အသက္တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္တိုင္သည့္အတြက္ကို (ဆုိင္သည္မဆိုင္သည္အပထား) အမွန္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းေျမာက္ရသည္။ အနည္းဆံုး ခရိုနီေတြလက္တြင္း သက္ဆင္း မသြားခဲ့သည္ပင္ အေဟာဝတ ေျပာရမည့္အေျခေပကိုး။

သည္ေဆးရံုအသက္ေျခာက္ဆယ္နီးပါး၌ (တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ ငါးဆယ့္ခုႏွစ္ႏွစ္) တစ္ရက္ေသာအခါမွာ သူ႔ထံသို႔ အားကိုးတႀကီး ေရာက္လာေသာ သူဆင္းရဲမိန္းမရြယ္တစ္ဦး၏သေႏၶသားကို အယုတ္အလတ္ အျမတ္ မေရြးဘဲ ေမြးဖြားေပးခဲ့ရာ ထိုသေႏၶသားမွာ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုစဥ္ အေမတို႔က ရွမ္းလမ္းမ ေပၚရွိ စာျဖဴသင္းခ်ိဳင္းဟု ေခၚၾကေသာ ကရင္သခၤ်ိဳင္းကုန္းေရွ႕မွာ အမ်ားနည္းတူ က်ဴးေက်ာ္ ေနထိုင္ၾက၏။ ေနာင္မွ သရက္ေတာလမ္းတြင္ ေျမကြက္ဝယ္ကာေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္ (ေနာက္ေတာ့ ထိုေျမကြက္ကိုပင္ ေဖေဖက ခ်ေရာင္းၿပီး ကပ္လ်က္အစ္မျဖစ္သူေျမကြက္မွာ အိမ္အတူေဆာက္ၾကရာမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္သက္တာ ေျမေရာအိမ္ပါ မဲ့သြားခဲ့ရ သည္ဟု အဆိုရွိခဲ့ ေလသည္)။ ဆရာဝန္ ဆရာမေတြ သေဘာေကာင္း မေကာင္း အေမေဝဖန္သံ မၾကားသလို ဘယ္၍ဘယ္မွ် ကန္ေတာ့ရသည္ဟု ေျပာသံလည္းမၾကားရ။ သို႔ေသာ္ ခေလးမွားသည့္အေၾကာင္းကိုေတာ့ အခါသင့္သလို ေျပာေလ႔ေျပာထရွိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းစြာ မွတ္မိေနသည္။ သည္လိုဆိုျပန္ေတာ့လည္း ေမြးကတည္းက စြန္႔စားခန္းမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဟု ဆိုရမလိုျဖစ္ေနျပန္၏။ 

ခုေခတ္တိုးတက္ေသာႏိုင္ငံေတြမွာပင္ ေမြးကင္းစခေလးမွားတတ္ၾကေသးရာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္က ျဖစ္ရပ္အတြက္ မည္သူ႔ကိုမွ်အျပစ္တင္စရာမလို။ အေမျပန္ေျပာသမွ်မွာလည္း အျပစ္တင္လိုျခင္းအလွ်င္းမပါ ေျပာစမတ္ဆန္းပါတဲ့ ေလာကဓာတ္ခန္းတစ္ရပ္ အျဖစ္သာ ျပန္လည္ကာ ေဖါက္သည္ ခ် ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေျပာသည့္အခ်ိန္တိုင္းမွာလည္း ရယ္ရယ္ေမာေမာျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ပါဝင္နားေထာင္ေနသည့္ အခါမ်ိဳး၌ “အဲသည္တုန္းက ငါသာအမႈမဲ႔အမွတ္မဲ့ေနခဲ့ရင္ ခုေလာက္ဆို မင္း ကုလားအမ်ိဳးထဲေရာက္ေနၿပီ” ဟုပင္ က်ီစားရင္းစကားလက္စသတ္ေလ႔ရွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္မွားေသာ ခေလး၏မိခင္မွာ အေမ႔ထက္အသက္ အနည္းငယ္ႀကီးပံုရေသာ ဆာရီဝတ္ ကုလားမႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ျခင္းက ထိုဇာတ္လမ္းကို ပို၍အသက္ဝင္ေစခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဒူးေခါင္းမွ ေမြးရာပါ အမွတ္အသား ေၾကာင့္ ဇီဝမိခင္ေတြသူတို႔ရင္ေသြးမ်ားႏွင့္ တစ္သက္တာ ကြဲကြာၾက ရမည့္အေရးမွ ကင္းေဝး ခဲ့ၾကရသည္မွာလည္း အဓိက အခန္းမွ ပါဝင္ေနသည္။ 

အေမ႔အကင္းပါးပံုကိုလည္း စံတင္သင့္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ရက္သားအရြယ္ကေလးငယ္ခ်င္း ေတာ္ရံု ခြဲျခားရန္မလြယ္သည္မွာ ေဆးရံုေတြမွာ ေမြးၿပီးၿပီးျခင္း အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ႏွင့္တစ္ကြ တံဆိပ္ေတြ လက္ပတ္ေတြ (ယၡဳေခတ္ ခ်စ္ပ္စ ေတြ) ျဖင့္ခြဲျခား သည့္ၾကားမွပင္ မၾကာခဏမွားေနၾကျခင္းက သက္ေသခံ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုလည္းထိုနည္းအတိုင္း မွတ္သားထားပါလ်က္ လက္ပတ္ေတြ ေပ်ာက္သြား သျဖင့္ ႏို႔တိုက္ခ်ိန္တြင္ သူနာျပဳဆရာမ၏ ဆဌအာရံုေစစားရာမိခင္ထံ ႏို႔သက္ခံရန္ေရာက္ၾကရ ျခင္းျဖစ္ ေလသည္။ အေမ႔စကားအတိုင္းဆိုလွ်င္ ထိုေန႔ကဧည့့္ခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္မို႔ ေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္ႏွင့္ စကားေျပာဆဲ ဆရာမလာေပးေသာခေလးကို ရင္ခြင္မွာ ထားကာ ဆက္ေျပာေနခဲ့သည္။ ခဏအၾကာ ႏို႔တိုက္ေတာ့မည္ဟု ၾကည့္မိသည့္အခါတြင္မွ မိမိခေလးမဟုတ္သလို ခံစားရေသာေၾကာင့္ ေသခ်ာေစရန္ အႏွီးေအာက္မွ ယာဘက္ဒူးေခါင္းအား စစ္ေဆးၾကည့္ၿပီး မွားယြင္းမႈကို အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့သည္။ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ (ကၽြန္ေတာ္ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာ ေျပာသည့္အခိုက္) က အတိတ္ကို ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါလ်က္ အေမ႔မ်က္ႏွာေပၚမွ စိုးရိမ္စိတ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ အထင္းသား ျမင္ေနရသလိုရွိေလသည္။ တိုတိုေျပာရလွ်င္ အေမက တာဝန္က်သူနာျပဳဆရာမႀကီးကို ေအာ္ေခၚကာ ကေလးမွားေနသည္ဟုေျပာ ဆရာမေတြက ကေလးတစ္ဦးခ်င္းလိုက္စစ္ရာမွ အခန္းေဒါင့္ ကုတင္ေပၚရွိ ဆာရီျခံဳကုလားမႀကီး တစ္ဦး၏ ရင္ခြင္ထက္မွာ ႏို႔ဝၿပီးအိပ္ေမာက်ေနသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ႔ၾကရေသာ ဟူ၏။

ထိုဇာတ္လမ္းေနာက္ဆက္တြဲမ်ားအျဖစ္ “နင္က ကုလားမႏို႔စို႔ထားလို႔ အသားမဲတာ” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ အထက္က အစ္မျဖစ္သူႏွင့္ စကားႏိုင္လုသည့္အခါ “အဲဒါဘာျဖစ္လဲ နင္တို႔စို႔ခ်င္တိုင္း စို႔လို႔ရလို႔လား” ဟု ျပန္ပက္ရသည့္အလုပ္ (တရုပ္ေသြးေႏွာသာ ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က အသားအညိဳဆံုး)၊ “ကုလားႏို႔ စို႔တဲ႔ ကုလားသားး” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ေအာက္ညီက စိတ္အခန္႔မသင့္ခ်ိန္ ေျပာလွ်င္ “မင္းက ႏြားႏို႔စို႔တဲ့ ႏြားသား”  ဟု မခံခ်င္စိတ္ျဖင့္ မိဘေတြပါ မေနရေအာင္ ျပန္ေျပာရသည့္အလုပ္ (ကၽြန္ေတာ့္ညီ ငယ္စဥ္က အေမ ႏို႔မ်က္သျဖင့္ ႏို႔ဘူးတိုက္ရဘူးသည္) တို႔ ပါဝင္လာသည္။ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ လက္ထက္ ႏိုင္ငံျခားသား ေတြ အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္စြန္႔ခြာၾကရာ၌ မိုဟာမဒီသေဘၤာႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသား အၿပီးျပန္တို႔၏သတင္းကို ဖတ္ရသည့္အခါမ်ားတြင္လည္း ခေလးမွားတုန္းကသာ မသိလိုက္ရင္ ငါလည္း အဲသည္သေဘၤာႀကီးႏွင့္ပါေနေလာက္ၿပီဟု အားအားလ်ားလ်ားေတြ႔မိသည္အထိ ျဖစ္သည့္အခါ ျဖစ္တတ္ ရေလသည္။ (စကားခ်ပ္။ ဤစာတြင္ ကုလားဟု ေရးသားသံုးစြဲသမွ်မွာ မည္သို႔ေသာ အမိ္်ဳးဘာသာ အယူအစြဲ အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ် ပါဝင္ျခင္းမရွိေၾကာင္း ေဖၚျပလိုပါသည္။)

ေမြးရာပါအမွတ္အသားမ်ားသည္ လူကိုအက်ိဳးျပဳတတ္သည္ဆိုေသာအယူအဆသာရွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ ဒူးေခါင္း ေပၚက အမွတ္အသားကလည္း သည္တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေကာင္းစြာအက်ိးျပဳသည္ ဆိုရမည္။ ထိုအမွတ္ျဖင့္သာ ထင္ရွားသက္ေသမျပႏိုင္ခဲ့လွ်င္ သူ႔ခေလး ကိုယ့္ခေလး အတည္ျပဳလကၡံဘို႔ရာ အေတာ္ခက္ခဲမည္ (ဒီအင္ေအ ဆိုသည္မွာလည္းထိုေခတ္က မေပၚေသး) ျဖစ္ေလသည္။ ညာဒူးေခါင္း ေပၚမွာ ေျမပံုဆြဲထားသလို ထင္းထင္းႀကီးေပၚေနေသာ ထိုအမွတ္ကိုျမင္လွ်င္ စူးစမ္းေသာအၾကည့္ျဖင့္ အၾကည့္ခံရမွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ေဘာင္းဘီတိုျဖင့္ဝတ္စားသြားလာရမွာ ယေန႔တိုင္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ ဝန္ေလး ေနတတ္ဆဲျဖစ္၏။ ျမင္သာေအာင္ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္လို အမွတ္အသားမ်ိဳး ဆိုဗီယက္သမၼတေဟာင္း ေဂၚဗာေခ်ာ့မွာလည္းပါရွိရာ သူကနဖူးထိပ္မွာျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ပို၍ သိသာထင္ရွားၿပီး ေက်ာ္ၾကားေသာ အမွတ္တံဆိပ္ ျဖစ္ေနသည္။ စင္စစ္ အမွတ္အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ ေျပာျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂိုဗာေခ်ာ့ မည္သို႔မွ်ႏိုင္းယွဥ္အပ္သည္ေတာ့မဟုတ္။ ပန္းတေနာ္လမ္းသားကဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္အမွတ္ကို ၾကည့္ၿပီး “မင္းကြာ အမွတ္ပါခ်င္ရင္လည္း နဖူးမွာပါလိုက္ပါလား ဂိုဗာေခ်ာ့လို ေခါင္းေဆာင္ေလးဘာေလး ျဖစ္လိုျဖစ္ျငားေပါ႔။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ မင္းအမွတ္က ဒူးေခါင္းမွာ ဆိုေတာ့ ဟိုကေခါင္းေဆာင္ မင္းက ေအာင္းေကာင္ ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ႔” ဟု လူေတာမတိုးသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ညဥ္ကို သြယ္္ဝိုက္စြာႏွိပ္ကြပ္ရင္း ေျပာခဲ့ဘူးေလသည္။ 

ဤသို႔လွ်င္ ဂ်င္မခါနာမွာ အရာရာအေၾကာင္းေၾကာင္းျဖင့္ ေမြးဖြားခဲ့ေသာကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ အၾကာမွာ ဂ်င္မခါနာဘက္သို႔ စက္က်ျဖစ္ခဲ့ျပန္သည္။ သည္တစ္ခ ါေဆးရံုမဟုတ္ ေဆးရံုႏွင့္ ကပ္လ်က္ျခံ ကို ျဖစ္ၿပိး စက္က်ရာအေၾကာင္းက ကရာေတး ဟု အမ်ား သိၾကေသာ ဂ်ပန္ရိုးရာကိုယ္ခံပညာ ျဖစ္ေလ၏။ ဆယ္တန္း ဒုတိယႏွစ္ေျဖၿပီးခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သံုးဦး (ထီးတန္းသား၊ ပန္းတေနာ္လမ္းသားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္) ေႏြရာသီမွာ အက်ိဳးရွိရာရွိေၾကာင္း တစ္ခုခုလုပ္ဘို႔တိုင္ပင္ၾကၿပီးေနာက္ ကရာေတးသင္ဘို႔ ဆံုးျဖတ္ကာ ပန္းတေနာ္လမ္းသား၏ ညီအကိုေတာ္တစ္ဦး၏ အဆက္အသြယ္ျဖင့္ ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ကရာေတးကို အားကစားတစ္ရပ္အျဖစ္ အစိုးရကအသိအမွတ္မျပဳေသး ေသာေၾကာင့္ ေႏြရာသီအားကစား သင္တန္းေတြဖြင့္လွစ္ရာ ေအာင္ဆန္းကြင္းလို ေနရာမ်ိဳးမွာ ကရာေတး သင္တန္းမရွိ (ဂ်ဴဒိုသင္တန္းေတာ့ရွိသည္)။ သို႔ေသာ္ ကရာေတးပညာရပ္ လူငယ္မ်ားအၾကား ေရပန္းစား ခ်ိန္ျဖစ္ရာ (ဆာမူရိုင္းရုပ္ရွင္ေတြ ဂ်ပန္ကိုယ္ခံပညာ ဇာတ္ကားေတြ ေခတ္စားခ်ိန္မို႔ ျဖစ္မည္။ ကိုရီးယား ဒရမ္မာေတြ ေခတ္စားေသာ ယခုအခ်ိန္တြင္ က်ားမပ်ိဳအိုမေရြး ေခါင္းေပၚမွာ ေျမာင္းေဖၚထားသလို ျဖဴေယာ္ ေၾကာင္က်ားဆံပင္မ်ား ေတာထလာၾကသည္မ်ိဳးျဖစ္၏။ စကားခ်ပ္။) က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ရွိေသာေနရာ ေတြမွာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ဦးစီးဖြင့္လွစ္ေသာ သင္တန္းမ်ား အလွ်ိဳအလွ်ိဳထြက္ေပၚလာၾကသည္။ မစ္ရွင္လမ္း ဂ်င္မခါနာ ေဆးရံုနံေဘးက ျခံႀကီးထဲ၌ တိုက္ဂါးကရာေတးအသင္း ေပၚေပါက္လာျခင္းမွာ ထိုသေဘာပင္ ျဖစ္ေလသည္။

မစ္ရွင္လမ္းႏွင့္ရွမ္းလမ္း (ဖိုက္ခ်လမ္း) ဆံုရာမွသည္ေဆးရံုဝင္းတံတိုင္းအထိ ျခံႀကီးမွာ ႏွစ္ဧကခန္႔ က်ယ္ဝန္းၿပီး မီးရထားပိုင္ေျမကြက္ျဖစ္၏။ အတြင္းမွာ အုတ္ပတ္ကားႏွစ္ထပ္တိုက္အိမ္ႀကီးတစ္လံုး တင္းနစ္ ကစားကြင္းတစ္ကြင္းႏွင့္ အလုပ္သမားတန္းလ်ားမ်ားရွိရာ အိမ္ႀကီးမွာျမန္မာ့ မီးရထားမွ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ မိသားစုတို႔ေနထိုင္ၾကသည္။ တစ္ပတ္လွ်င္သံုးရက္ တင္းနစ္ကြင္းႏွင့္ အိမ္ႀကီး ေရွ႕ဘက္ ေျမကြက္လပ္ ေတြထဲမွာ အဆင့္အလိုက္ ေနရာခြဲၿပီး ကရာေတးေလ႔က်င့္ၾကသည္။ အိမ္ရွင္မ်ားက သေဘာေကာင္းသည့္ အျပင္ သူတို႔၏သားသမီးမ်ားပါ တက္ႃကြစြာပါဝင္ၾကသည္မို႔ မိသားစုအသင္း တစ္ခုပမာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သင္ၾကားေလ႔က်င့္ႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ၿပီးသည့္အခါ အခ်ိဳ႕သင္တန္းသားေတြ မလာေရာက္ၾကေတာ့ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ကဆက္လက္ ကစားၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ စာေမးပြဲ ေအာင္စာရင္းကို ကစားရင္းေစာင့္ကာ တကၠသိုလ္ေတြဖြင့္ျပန္ေတာ့ ေက်ာင္းတက္ရင္းဆက္ကစား ၾကေလသည္။ ပန္းတေနာ္ လမ္းသားက ႏိုင္ငံေရးပိုးဝင္ေနၿပီမို႔ ရက္မမွန္ေတာ့။ ေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးမႈႏွင့္ပင္ ေထာင္က်ၿပီးလံုးဝအဆက္အသြယ္ျပတ္ သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ထီးတန္းသားတို႔သာ ေရဆံုးေျမဆံုး ဆက္လက္ကစားရင္း အသင္းတြင္က်န္ရစ္၏။ ေက်ာင္းၿပီး၍ဘြဲ႔ရခ်ိန္မွာ ခါးစည္းနက္အဆင့္သို႔တိုင္ ၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ အသီးသီးသို႔ ဝင္ေရာက္သည့္အခ်ိန္ထိ အသင္းမွာကၽြန္ေတာ္တို႔ရွိခဲ့ ၾကသလို အသင္းတည္ရာအိမ္ႀကီး၏ မိသားစုဝင္မ်ားႏွင့္လည္း ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာပမာ ခင္မင္ကာ ဝင္ထြက္သြားလာ ခဲ့ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ပထမဆံုး ဝန္ထမ္းအလုပ္ျဖစ္ေသာ မီးရထားဘက္မွအလုပ္မွာ ထိုအိမ္ရွင္ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ အန္ကယ္၏ အကူအညီျဖင့္ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္ (အသိမရွိလွ်င္ အလုပ္တစ္ခုရဘို႔ အင္မတန္ခက္ခဲေသာ ေခတ္ျဖစ္၏)။ 

ဂ်င္မခါနာမွာေမြးၿပီး ဂ်င္မခါနာရပ္ဝန္းသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ေသာကၽြန္ေတာ္ ထိုမွာပင္ ဘဝတစ္ခုအစျပဳဘို႔ ၾကံဳလာျပန္သည္မွာေတာ့ ပဌာန္းဆက္လား ေရစက္လားဆိုရမည္သို႔ရွိ၏။ ယင္းမွာ ေဆးရံုႏွင့္ မ်က္ေစာင္းထိုး (ကရာေတးကလပ္ တည္ရွိရာျခံႀကီးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္) မစ္ရွစ္လမ္းမေပၚတြင္ မေရႊေတာက္တို႔ ေနထိုင္ခဲ့ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေျပာရလွ်င္ မေရႊေတာက္သည္ပင္ ဂ်င္မခါနာမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေမြးၿပီးေျခာက္ႏွစ္အၾကာ၌ ေမြးဖြားခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အေၾကာင္းပါၿပီးေနာက္ ရင္ေသြးသံုးဦးအနက္ သားႏွစ္ဦးကိုဂ်င္မခါနာမွာပင္ တက္ေရာက္ ေမြးဖြားခဲ့ပါ၏။ သမီးကိုေတာ့ ေဆးရံုတက္ရန္ရက္ခ်ိန္းေစာင့္ ေနစဥ္ ဗိုက္နာခိုက္ အလည္ေရာက္လာေသာ သူနာျပဳဆရာမႏွင့္ အိမ္မွာပင္ေမြးဖြားခဲ့ေလရာ သူကေလးလည္း ဂ်င္မခါနာသူဟု ေျပာလွ်င္မမွား ဟုထင္သည္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ရွိရာ ဒလဘက္ကမ္းသို႔လိုက္ေနေသာ မေရႊေတာက္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ သူ႔မိဘအိမ္သို႔ဝင္ထြက္ေနျပန္ရကား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ဂ်င္မခါနာတို႔ ေဝးကြာသည္ ဟူ၍မရွိသေလာက္ ဆိုရမည္ျဖစ္ေပသည္။ 

အေရးအခင္းကာလ ေဆးရံုဂိုေဒါင္ေတြေဖါက္ၿပီး (မစားရက္ေလာက္တက္ဆိုသလို) ေဆးရံုသံုး ကိရိယာေတြ လမ္းမေပၚမွာ မတန္တေဆး ခ်ေရာင္းခဲ့ၾကသည္ကို၎၊ နဝတ အစိုးရတက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗဟိုအမ်ိဳးသမီးေဆးရံု တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ရန္ အလို႔ငွါ ကပ္လ်က္မီးရထားဝင္းအား သိမ္းပိုက္လိုက္ၾကသည္ကို၎ စိတ္မသက္သာစြာ ျမင္ခြင့္ကိုလည္းရရွိခဲ့ပါ၏။ ထိုအခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒလဘက္ကမ္းမွ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ခ်ထားခံရၿပီး အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္လည္းမရွိသည္မို႔ မေရႊေတာက္၏မိဘ (ကၽြန္ေတာ့္ ေယာကၡမ) မ်ားႏွင့္အတူ ေနထိုင္ေနရၿပီျဖစ္ေလသည္။ မီးရထားဝင္းကို သိမ္းကာစ၌ အိမ္ႀကီးမွအပ က်န္ေသာအေဆာက္အအံုမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး ေဆးရံုႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေဆာက္အဦမ်ား စကင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။ အိမ္ႀကီးကို မူလပံုစံအတိုင္းေဆးသုတ္မြမ္းမံၿပီး ဆရာဝန္ႀကီး ေနအိမ္အျဖစ္ ႏွစ္အနည္းငယ္ဆက္လက္ထားရွိခဲ့ရာမွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အၿပီးတိုင္ျဖိဳဖ်က္ကာ လက္ရွိ ေဆးရံုႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ အသစ္ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အာရံုထဲမွာ တရုပ္ကပ္ျပတင္းႏွင့္ဆင္ဝင္ျမင့္ျမင့္ မွန္တံခါးအျပည့္ဧည့္ခန္းႏွင့္ အိပ္ခန္းက်ယ္မ်ား ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းအပ္ေသာ အုဌ္ကၽြပ္ အုဌ္ရိုး အမိုးနီနီ အသားေျမဆီေရာင္ ကိုလိုနီေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း ဗိသုကာလက္ရာ အေဆာက္အဦ ႀကီးကို တသစြာျမင္ေယာင္ဆဲ။ ကၽြန္ေစာ္နံသည္ပဲဆိုဆို။

သူမ်ားအပ်က္ေတြေျပာၿပီး ကိုယ့္အပ်က္ကိုယ္ေျပာရလွ်င္ ေဆးရံုသက္တမ္း ႏွစ္တစ္ရာျပည့္သည့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ျပည္တြင္း မွာ ကၽြန္ေတာ္မရွိေတာ့။ ကုလားမႀကီးႏို႔စို႔ဘူးသူၿပီၿပီ ၾကာဖူးနားဝ ကုလားသံ ေႏွာ၍ေျပာရပါက ဘိုင္ဆပ္ေတြကို ေၾကာက္လြန္း ေသာေၾကာင့္ ေယး ဒိုး တင္း ဆလံသကာ ခါနာမေကာင္း မာလကာမေဂ်ာင္းခင္ ျပာတာေကာင္းအျဖစ္ (အက်ိဳးမ်ားလိုမ်ားျငား ယိုးဒယားကို ကိုးစားလ်က္) ကပ်ာကယာ ေညာင္းခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ အိမ္ေရွ႕မွေဆးရံု ႏွစ္တစ္ရာပြဲေတာ္ က်င္းပခဲ့ၾကသလားမသိ မၾကားမိ။ ထိုအခ်ိန္ မေရႊေတာက္တို႔ နန္းတြင္းမွာလည္း ထီးေမႊနန္းေမႊ ဆက္ခံရန္အေရး ရႈပ္ေထြးစျပဳၿပီ။ စင္စစ္ သူတို႔မွာလည္း ျပည္တြင္း ျပည္ပရန္စြယ္ (ေသြးသား အရင္းအျခာႏွင့္ ေသြးေႏွာစြက္ဖက္ၾကသူမ်ား) ေတြက မေသးလွ (မွတ္တမ္းဝင္စကား ေျပာရလွ်င္ ထိုအထဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မပါ)။ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ သို႔ ကူေျပာင္းၿပီး ႏွစ္မွမလည္ေသးခင္ ထိုပေယာဂျဖင့္ပင္ အညီအညြတ္ျပိဳကြဲၾကကာ ဂ်င္မခါနာ ရပ္ဝန္းကို အၿပီးတိုင္ သူတို႔စြန္႔ခြာၾကေလ၏။ သူတို႔ေတြစြန္႔မွေတာ့ ဒုတိယတန္းစားမိသားစုဝင္ ဂ်ငိမခါနာသား ကၽြန္ေတာ္ ဂ်င္မခါနာမွာ ေပ်ာ္ခြင့္ကို ေမွ်ာ္ခ်င့္၍မရၿပီ။ 

မေရႊေတာက္တို႔အစုအတြင္း သူတစ္လူငါတစ္မင္းေတြႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္ပါစီးေမ်ာရင္း ေဘာက္ေထာ္ လိုလို စမ္းေခ်ာင္းလုိုလို ဟိုအေကြ႔ သည္အေကြ႔ေတြမွာ ေခတၱခဏရပ္တန္႔ၾကလ်က္က ေနာက္ဆံုးတြင္ ေပါရိသလမ္းကဗ်ာထဲကလို ဘာမဆိုတာေဝငွေသာ္လည္း ရာဇၿဂိဳလ္ မဟုတ္သည့္ သာေကတ ဘက္မွာ နာဂစ္မုန္တိုင္းႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းဆိုသလို အေျခခ်ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ သည္မွာ ေခါင္းခ်သူေတြခ် အေျပာင္းအလဲ မလွစြာ ေျမာင္းထဲက်သူေတြက်ႏွင့္ လူ႔သမိုင္းကို ၾကံဳရာက႑အသီးသီးမွာဆက္လက္ကျပရင္း ရွင္သန္ေန ၾကဆဲ။ သည္လိုႏွင့္ မရဏစင္ျမင့္ေပၚတက္ဘို႔ အေခၚေစာင့္ၾကသည့္အထဲ ေရွ႕ဆံုးတန္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုင္ခံုရေနၿပီ။ ဂ်င္မခါနာဘက္သို႔ အေရာက္အေပါက္ နည္းသြားသလို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ၏ ေမြးျခင္းဖြားျခင္း ကိစၥရပ္မ်ားမွာလည္း သူတို႔၏ ေရြးခ်ယ္မႈထဲမွာ ဂ်င္မခါနာပါဝင္ဟန္ မတူေတာ့။ တစ္ခါတစ္ရံ ျဖတ္သန္း သြားလာခိုက္ ငဲ႔ေစာင္းၾကည့္မိသည့္အခါမ်ား၌ အနည္းဆံုး မစ္ရွင္လမ္း (မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္း) ေပၚက အေဆာက္အအံုေတြ ပံုစံေျပာင္းသြားၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေလသည္။ ငိုအားထက္ ရယ္အားသန္ ဆိုသလို ေျပာရလွ်င္ ေဆးရံုေရွ႕မ်က္ႏွာစာရွိ ယၡင္ဝင္းျခံေတြ အားလံုးနီးပါး၏ ေနရာမွာ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦမ်ား ေနရာယူလာၾကရာ၌ မေရႊေတာက္တို႔၏ေနအိမ္ကေတာ့ ယၡင္ပံုစံမပ်က္ သစ္သစ္လြင္လြင္ (ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း) က်န္ရွိေနျခင္းျဖစ္၏ (ကိုယ္မပိုင္ေတာ့သည္သာ ေထာက္ျပစရာစရာရွိသည္)။

ထိုအခ်ိန္ ဗဟိုအမ်ိဳးသမီးေဆးရံု ယၡင္ဒပ္ဖရင္ေဆးရံု သို႔မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ့္သညာ ဂ်င္မခါနာေဆးရံု အသက္ ၁၂၀ ျပည့္ေျမာက္ ေၾကာင္းသတင္းက လွ်ပ္ျပက္သလိုေပၚလာသည္။ ထိုလွ်ပ္စီး ရင္တြင္းအထိ လင္းလက္ သြားသည့္အေပၚ ထူး၍ကၽြန္ေတာ္ မအံ႔ၾသလို။ မည္သည့္အမည္ျဖင့္ပင္ျဖစ္ေစ ႏွင္းဆီသည္ ေမႊးျမဲ ဆိုသကဲ့သို႔ သည္ေဆးရံုကိုဗဟိုျပဳေသာ ဂ်င္မခါနာရပ္ဝန္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာေတာ့ အခါမလပ္ ဆြတ္ပ်ံ႕ဘြယ္သာ ရွိေနမွာ ေသခ်ာ၍ပါတည္း။



Comments

Popular posts from this blog

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တိုက္ပံု